Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4000080557   Assessorament en el currículum competencial des d'una perspectiva global
2020-2021   Assessorament. Secundària Obligatòria
  
   15/10/2020 - 15/5/2021 (30 hores) de 16:00h a 18:30h
   INS Angeleta Ferrer i Sensat
   c. Granollers, 43 (Sant Cugat del Vallès) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei de Currículum de Secundària i Batxillerat
  
  
  
Tipus activitat   ASST Assessorament en el currículum competencial des d'una perspectiva global
  
Inscripció   14/09/2020 - 27/09/2020 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Assessorament a centres de secundària que vulguin aprofundir en treballar el currículum competencial i l'avaluació dels alumnes des d’una perspectiva global.
Es partirà d’un repte, pregunta o problema que el claustre vulgui resoldre. Aquest serà el punt de partida per consensuar els termes de l’assessorament. L'assessorament ha de servir per desenvolupar els canvis metodològics i organitzatius per resoldre el repte.
L’assessorament té una durada de 30 hores, 10 de les quals seran no presencials i la resta es farà de manera presencial o en format webinar.
Les sessions concretes, format i calendari s’establiran a principis de curs entre l’equip directiu i l’assessor (3 sessions 1r trim, 3 segon trim; 1 sessió maig).
  
Objectius   1. L’objectiu principal és assessorar el claustre del centre per resoldre el repte, pregunta o problema que el claustre ha formulat, per desenvolupar els canvis metodològics i organitzatius amb relació al currículum competencial des d’una perspectiva global. Aquest canvi ha de comportar la transformació de la pràctica docent del centre i ha de ser perdurable.
2. Afavorir la coordinació horitzontal, el treball col·legiat entre els àmbits i entre els equips de treball dels docents mitjançant la creació d’espais de reunió calendaritzats per poder-ho fer.
3. Promoure el debat entre els docents sobre metodologia i didàctica que afavoreix que l’alumnat aprengui de forma reflexiva i trobi significat i sentit per aprendre.
  
Continguts   •Anàlisi de models diversos i complementaris per gestionar el currículum dels diferents àmbits amb una perspectiva global que doni identitat al centre i respongui al seu projecte educatiu.
•Gestió i dinamització del treball col·laboratiu entre el professorat per implementar les accions de millora al centre que sorgeixen de donar resposta a la pregunta inicial per la que s’ha demanat l’assessorament.
•Metodologies, estratègies, formats de treball a l’aula, connexió entre àmbits i matèries, el treball globalitzat, etc.
• Aprofundir en l’ús de l’avaluació formadora i formativa, com a eina de seguiment i millora del procés d’aprenentatge competencial de l’alumnat.
  
Observacions   Caldrà preveure en els horaris pel curs 2020-2021 que l’assessorament pot requerir reunions amb tot el claustre o amb grups de professors més petits.

  
Avaluació   Aportar evidències d'haver desenvolupat les tasques i les accions relacionades amb els canvis metodològics i organitzatius que s'han acordat durant l'assessorament. També aportar evidències que els canvis perduraran més enllà de la durada de l'assessorament.
  
Requisits de  certificació   Complir el programa de millora que es consensui amb l'Equip Directiu i el claustre. Assistència al 80% de les convocatòries dels equips de treball.
  
Persones  destinatàries   El professorat del claustre del centre adscrit a l'assessorament
  
E-mail   sefp_vall.educacio@gencat.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   15/10/2020   1600   1830 
 Sessió 2   -   -   -   - 
 Sessió 3   -   -   -   - 
 Sessió 4   -   -   -   - 
 Sessió 5   -   -   -   - 
 Sessió 6   -   -   -   - 
 Sessió 7   dissabte   15/05/2021   1600   1830 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent